1.10.13

Πρόσθεσε κάτι ΡΟΖ όχι μόνο σήμερα αλλά ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΟΥ!

Ο μήνας Οκτώβριος είναι αφιερωμένος στον καρκίνο του μαστού. Για μένα αυτό είναι λάθος. Για μένα είναι λάθος όλο αυτό που γίνεται με τα κείμενα κτλ. Θες να βοηθήσεις; Τότε μιλά! Τότε συμβούλευσε! Τότε παρακίνησε! Αλλά πάνω απ' όλα ας ξυπνήσουμε όλοι μας και όλες μας, όχι μόνο σήμερα αλλά κάθε μέρα. Κανονικά, θα έπρεπε να γράψω αυτό το άρθρο κάποια άλλη στιγμή αλλά θυμώνω με αυτά που βλέπω και ακούω ειδικά από φίλες και γνωστές μου και πιο συγκεκριμένα από γονείς με μικρές κόρες.

Στα 18 μου ντρεπόμουν να το παραδεχτώ. Στα 28 μου δεν ντρέπομαι καθόλου να μιλήσω ανοιχτά για την εμπειρία μου.

6/8/03.

Υπήρχε ένα εισιτήριο που έγραφε το όνομά μου και προορισμό την Πάρο. Υπήρχε και ένα άλλο εισιτήριο (από αυτά που σου φοράνε σαν βραχιολάκι) και έγραφε πάλι το όνομά μου με προορισμό το ΙΑΣΩ. Τελικά το δεύτερο εισιτήριο με κέρδισε. Ετών 18. Πρώτη φορά στο γυναικολόγο, ακόμη καλά καλά δεν είχα σχέσεις, πήγα για μια εξέταση ρουτίνας γιατί αναρωτιόμουν πόσο φυσιολογικό είναι να έχουν διαφορά στο μέγεθος οι δυο μαστοί. 

Ναι είναι φυσιολογικό αλλά όχι στην περίπτωσή μου. Μετά την επίσκεψή μου σε 2 μέρες είχα ήδη μπει και βγει από το πρώτο μου χειρουργείο. Καλοήθης όγκος τύπου ινοαδενώματος. Οι γιατροί μπορούν, κάποιες φορές, από πριν το χειρουργείο να διαγνώσουν για τι είδος όγκου πρόκειται. Όταν όμως ο όγκος ξεπερνάει τα 2 εκατοστά τότε είναι απαραίτητη η βιοψία. Ακόμη και μετά το χειρουργείο για να είσαι σίγουρος/η πρέπει να περιμένεις τα αποτελέσματα της βιοψίας (συνήθως κάνουν 10 μέρες). Το ινοαδένωμα είναι όπως προείπα καλοήθης. Σε μένα το μέγεθος του δεν ήταν 2 εκατοστά. Βασικά δε θυμάμαι ποτέ να μου είπανε το ακριβές μέγεθος του παρά μόνο ότι ήταν 3/4 του στήθους μου. Όταν ρώτησα το γιατρό "Εφόσον είναι καλοήθης γιατί τέτοια βιασύνη γιατρέ μου να το βγάλουμε"; Η απάντηση ήταν: "Καθετί που είναι ξένο στο σώμα μας δεν είναι σωστό να μένει πάνω μας ούτε δευτερόλεπτο". Η ερώτησή μου, κινδυνεύω; Η απάντησή του γιατρού: "Όχι προς το παρόν αλλά μπορεί να ξαναβγάλεις, μπορεί την επόμενη φορά να μην είναι καλοήθης". Εκεί μαθαίνεις, λοιπόν, να αυτοεξετάζεσαι. Να πηγαίνεις στο γιατρό μια φορά το χρόνο, έχεις δεν έχεις σχέσεις ολοκληρωμένες. Να προσέχεις τον εαυτό σου, τη σωματική σου υγεία μα πάνω απ'όλα τη ψυχική σου. Διότι όσο και αν μας φαίνεται απίστευτο, εκεί οφείλεται ένα μεγάλο ποσοστό για όσα μας συμβαίνουν.

22/11/07

Ετών 22. Ένας χωρισμός, ένας μεγάλος άσχημος χωρισμός και ένας πολύ σημαντικός χαμός αγαπημένου μου προσώπου από τη ζωή. Άλλη μια εξέταση ρουτίνας, καθόλου υποψιασμένη απλώς για το τυπικό έλεγχο. Το εισιτήριο έγραφε και πάλι προορισμός ΙΑΣΩ. Καλοήθης όγκος τύπου φυλλοειδής. Το σύνηθες είναι τα 3 εκατοστά. Εγώ όμως ποτέ δε θέλω να είμαι συνηθισμένη περίπτωση χιχι. Τρία ογκίδια από 4.5, 6 και 9 εκατοστά αντίστοιχα. Το ένα μέσα στο άλλο. Πάλι βιοψία. Στην περίπτωση του φυλλοειδή δεν μπορείς να ξέρεις παρά μόνο όταν δεις τα αποτελέσματα της βιοψίας αν είναι καλοήθης ή κακοήθης. Στον φυλλοειδή όγκο, σε μένα τουλάχιστον δεν προχώρησαν μόνο σε αφαίρεση αλλά και σε απόξεση του ιστού. Όσο θυμάμαι τον μετέπειτα πόνο ανατριχιάζω. Ναι άλλες περιπτώσεις πονάνε άλλες όχι. 

Αν γυρνάς σπίτι σου σε λίγες μέρες; Ναι, το πολύ να κάτσεις δυο μέρες στο νοσοκομείο. Μπορεί και μόνο μια. Αναλόγως. Τι κάνεις μετά από όλα αυτά; Διερωτάσαι και πάλι. Γιατί σε μένα; Ο γιατρός, όταν τον ρωτάς, σου απαντάει κάθε 6 μήνες στο ιατρείο μου για παρακολούθηση μέχρι να κλείσεις τα 25. Είναι το συγκεκριμένο όριο ηλικίας λένε που μπορεί να ξαναβγεί καλοήθης. Γιατί μετά τα 25 τι γίνεται γιατρέ; Η απάντηση του γιατρού; Ηρέμησε, διασκέδασε και χαμογέλα. Όλα θα πάνε καλά. Με ρωτάς, λοιπόν, αν φοβάμαι τον καρκίνο; Κανείς γιατρός δεν μπορεί να μου δώσει πιθανότητες, εκτός αν κάνω το εν λόγω τεστ που έχει γίνει τελευταία της μόδας. Στα 25 μου βέβαια δεν υπήρχε. Πάντα λέω ήταν καλοήθης. Πάντα λέω δεν ήταν καρκίνος. Όμως σε κάθε πρήξιμο αδένων, σε κάθε ύποπτη ψηλάφιση, ο φόβος είναι ίδιος. Εγώ έχω σταματήσει να χρησιμοποιήσω αποσμητικό κάθε είδους. Οδηγίες γιατρού. Η μια αιτία που στα 18 μου έφραξαν οι πόροι. Να'ναι καλά τα καθημερινά ντουζακια και το οινόπνευμα. Έχω σταματήσει να ασκώ τους μύες των χεριών και της πλάτης, άλλη μια οδηγία. Τουλάχιστον όχι σε πολύ δυνατό ρυθμό.

Κλείνοντας, να σας πω, ότι δε θέλω να σας τρομάξω - όχι αρνητικά έστω, δε θέλω να σας συμβουλεύσω ιατρικά, αυτή ήταν η εμπειρία μου. Αυτά ήταν όσα έζησα. Το μόνο όμως, που μπορώ να σας πω, είναι το εξής. Ζήστε και προσέξτε τον εαυτό σας. Μιλήστε. Μην κλείνεστε στον εαυτό σας. Δεν είναι ντροπή ούτε ο καρκίνος, ούτε καμιά αρρώστια, σοβαρή ή μη, περαστική ή όχι. Όλα είναι ανθρώπινα. Αν δεν μπορούμε ο ένας με τον άλλον να βοηθηθούμε τότε ποιος ο σκοπός; Σε όλους μπορεί να συμβεί. Δεν κάνει διακρίσεις. Γι'αυτό να προσέχετε την υγεία σας, να εξετάζεστε όσο πιο συχνά και πάνω απ'όλα απολαύστε την κάθε στιγμή σας!

Όσο για μένα, χαίρομαι για όσα έζησα, ωρίμασα απότομα και γνώρισα και μια άλλη πλευρά της ζωής και τώρα εκτιμάω στιγμές και ανθρώπους.

Καλή ζωή σε όλους και όλες!

Υ.Γ.: Δε ζητάω συγγνώμη για το άρθρο μου. Αυτή είμαι. ΜΟΝΟ επισήμανση και πάλι, μιλώ για την εμπειρία μου, δεν είμαι γιατρός. Μιλώ για όσα έμαθα από τους γιατρούς μου.

Σας φιλώ!

χχχ

Μάχη


24 σχόλια:

  1. Γλυκούλα μου..έχεις δίκιο..πρέπει να προσέχουμε την υγεία μας πάντα,κάθε μέρα και όχι όποτε το θυμόμαστε και όποτε μας χτυπάει ένα καμπανάκι...
    Δεν έχω ζήσει κάτι αντίστοιχο οπότε δεν μπορώ να σου πω ότι σε καταλαβαίνω...όμως σίγουρα με άγγιξε το κείμενο σου και μπράβο σου που μιλάς για κάτι που άλλοι το θεωρούν ταμπού!

    Ζήσε την κάθε στιγμή σου χαρούμενη όπως μόνο εσύ ξέρεις!! :)

    (και εννοείται πως δεν θέλουμε να ζητάς συγγνώμη!!Τέτοια πράγματα πρέπει να λέγονται!)

    Πολλά φιλάκια and (you know better) keep smiling!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Ευαγγελία μου!

      Η αλήθεια είναι πώς και να ζήσεις τον καρκίνο ή γενικά μια ασθένεια κανείς δεν το περνάει με τον ίδιο τρόπο. Ο καθένας μας αντιδράει διαφορετικά. Κι εγώ τη δεύτερη φορά που έμαθα ότι έχω όγκο από τη μια έκλαιγα μέσα μου και από την άλλη έλεγα εντάξει πάμε να τελειώνουμε... Είναι τρελό το τι σου κάνει η ψυχολογία σου!

      Πάντως στην Ελλάδα έχουμε πολύ δρόμο ακόμη... έχουμε πολλά ταμπού να ξεπεράσουμε δυστυχώς!!!

      Όπως και να 'χει πάντα χαμόγελα και πάντα αισιοδοξία!!!! Να'σαι πάντα καλά κι εσύ κ να μην χρειαστεί να ζήσεις ποτέ οτιδήποτε παρόμοιο!!!

      Διαγραφή
  2. Μάχη μου, πάρα πάρα πάρα πολύ ωραίο post! Μπράβο σου που πήγες τότε στον γυναικολόγο και μπράβο σου που αυτοεξετάζεσαι και θέλησες να μοιραστείς μαζί μας την εμπειρία και τις συμβουλές σου. Η πρόληψη είναι το καλύτερο που μπορεί ο καθένας να κάνει για τον εαυτό του. Όσο για την οδηγία που σου έδωσε, να μην ασκείς πίεση σε χέρια και ωμοπλάτη, ισχύει, μιλάω από προσωπική εμπειρία (όχι δεν έπαθα κάτι και εύχομαι ποτέ καμία γυναίκα να μη βιώσει κάτι δυσάρεστο, απλά μου ερεθίζεται έντονα η γύρω περιοχή προσωρινά). Και το βασικότερο είναι ένα. Ποτέ δε σκάμε για τους άλλους. Πάνω απ'όλα η υγεία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Μαριαννάκι μου!!! Μου χει δώσει κι άλλες οδηγίες, όπως π.χ. μου απαγόρεψε να κάνω οποτεδήποτε αποτρίχωση με λέιζερ. Καλή η ομορφιά αλλά πρέπει να μην επεμβαίνουμε πολύ με αφύσικους τρόπους επάνω μας. Σου εύχομαι και εσύ να 'σαι πάντα καλά και όσο προσέχουμε, θα είμαστε, τουλάχιστον θα το προσπαθούμε!!!

      Διαγραφή
  3. Έκανες πολύ καλά που έγραψες αυτό το κείμενο Μάχη μου. Σίγουρα θα αγγίξει πολλά άτομα, άγγιξε πάντως εμένα. Όσοι έχουν τέτοιες εμπειρίες είναι καλό να συμβουλεύουν κι άλλους, τι σημασία έχει που δεν είσαι γιατρός, είπες ακριβώς όσα έπρεπε. Σε εκτιμώ ακόμα περισσότερο από πριν, που έτσι κι αλλιώς σε συμπαθούσα πολύ και συνέχισε έτσι να γράφεις τέτοια κείμενα, ειδικά για νεαρά κορίτσια που είναι άπειρα σε τέτοια θέματα. Φιλάκια πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μέχρι πριν χρόνια πολλές φίλες μου ντρεπόντουσαν να πουν και ότι πάνε σε γυναικολόγο... τι να πω, κάνουμε τόσα άλλα για τα οποία θα έπρεπε να ντρεπόμαστε και δε λέμε για την υγεία μας;; Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ Κοράλλακι μου! Χαίρομαι να ακούω ότι προσφέρω και εγώ κάτι έστω κι έτσι! Η αλήθεια είναι ότι δε θέλω να σας γράφω τόσα βαριά κείμενα αλλά ενίοτε μου βγαίνει χιχι

      Να'σαι πάντα καλά κοριτσάκι μου!!!

      Διαγραφή
  4. Μάχη μου ωραίο το κείμενο σου και δεν είναι ντροπή που το έγραψες.
    Να είσαι καλά!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Ελευθερία μου!!! Δεν ντρέπομαι πια η αλήθεια είναι αλλά μακάρι να ανοιγόταν και περισσότερος κόσμος.

      Να'σαι καλά κι εσύ κορίτσι!!! Φιλάκια!!!!

      Διαγραφή
  5. Καλα εκανες και το μοιραστηκες μαζι μας!Μεγαλη εμπειρια!δεν πρεπει να φοβομαστε να να προλαμβανουμε!καλυτερα να πηγαινουμε στο γιατρο και να μην εχουμε τιποτα παρα να το αμελουμε!ευχομαι υγεια και χαρα να εχεις μονο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ!!!! Γι'αυτό είναι το μπλογκινγκ αλλώστε για να μοιραζόμαστε και εν προκειμένω να σας δώσω συμβουλές και οδηγίες ή να πω κι εγώ για την εκστρατεία θεώρησα πώς δε χρειάζεται. Αν ακούμε ο ένας τον άλλον θα ξυπνήσουμε και θα αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και διαφορετικά και να ακολουθούμε κάθε είδος πρόληψης! Υγεία και χαρά και σε σένα!!!

      Διαγραφή
  6. Καλα εκανες και το μοιραστικες μαζι μας Μαχη μου, πολυ ωραια η αναρτηση σου και με αγγιξε πολυ συν οτι εμαθα καποια πραγματα. Ευχαριστουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ κι εγώ Κατερινάκι! Χάρηκα πολύ που μετέδωσα κι εγώ έστω κι με αυτόν τον τρόπο κατιτίς.

      Διαγραφή
  7. Καλά κάνεις και τα γράφεις αυτά Μάχη μου...Μπορώ να καταλάβω σε ένα μικρό βαθμό πως νιώθεις γιατί κι εγώ φέτος το καλοκαίρι βρέθηκα μπροστά σε ένα τέτοιου είδους ενδεχόμενο. Μέχρι να διαπιστωθεί πως δεν υπήρχε τελικά (και ευτυχώς) κάποιο πρόβλημα, πέρασα πάρα πολύ άσχημες μέρες...Πάντως λέω πως στις μέρες μας σχεδόν τα πάντα θεραπεύονται, αρκεί να είμαστε προσεκτικοί και προνοητικοί....
    Φιλάκια πολλά! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ κοριτσάκι μου τις τελευταίες μέρες έχω ακούσει για πολλές γνωστές, φίλες μου, φίλους μου όλων των ηλικίων να αντιμετωπίζουν θέμα με διαφορά είδη καρκίνου. Δυστυχώς όταν δεν προλαμβάνεις και δεν είσαι προσεκτικός μπορεί να είναι λίγο αργά αλλά όντως έχει προοδεύσει τόσο η επιστήμη που γίνονται κυριολεκτικά θαύματα. Σου εύχομαι να΄σαι πάντα καλά και να μην ξανατρομάξεις ποτέ μα ποτέ!!!

      Διαγραφή
    2. Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ! :)
      Το ίδιο εύχομαι και σε εσένα... :)

      Διαγραφή
  8. Πολυ καλα κανεις και μας ενημερωνεις κοριτσακι! Πραγματικα συγκινηθηκα και τελος καλο ολα καλα!Σου ευχομαι πολλα μελοντικα χρονια ΜΟΝΟ ευτυχιας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Ειρήνη μου σ'ευχαριστώ πολύ πολύ!!!

      Τέλος καλό όλα καλά, αν και πάντα έχω μια μικρή υποψία για το μέλλον μέσα μου... Αλλά είμαι έτοιμη αν όχι για όλα για αρκετά... Πάντα καλά να είσαι κι εσύ κ βέβαια υγιής!!!

      Διαγραφή
  9. Σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες την εμπειρία σου μαζί μας για την οποία φυσικά και δεν πρέπει να ντρέπεσαι. Μας ταρακούνησες αλλά για το καλό μας! Η πιο σημαντική ανάρτηση που διαβάσαμε εδώ και καιρό και φυσικά θα την αναρτήσουμε στη σελίδα μας στο fb. Σου ευχόμαστε από εδώ και πέρα να παίρνεις μόνο ευχάριστα νέα και να είσαι πάντα υγιής και ευτυχισμένη! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι κορίτσια!!!

      Δεν ξέρω αν είναι η πιο σημαντική αλλά δεν πιστεύω στη διαφήμιση και στις εκστρατείες μέσω αυτής, πιστεύω στις εμπειρίες και στο να μιλάμε!

      Όπως και να 'χει σας εύχομαι και σας πάντα υγεία!!!

      Διαγραφή
  10. Ελπίζω η εξομολόγησή σου να ταρακουνήσει τις αναγνωστριές σου, όπως ταρακούνησε κ εμένα. Νομίζουμε πως όντας νέες, είμαστε εκτός κινδύνου.

    Ακολουθώ!

    xoxo,
    Froso
    Style Nirvana

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι πρέπει να προσέχουμε σε όλες τις ηλικίες και σε κάθε φάση της ζωής μας και όχι μόνο από γυναικολογικής άποψης!

      Σ'ευχαριστώ πολύ Φρόσω μου! Μόλις σε ακολούθησα και εγώ... πολύ ωραίο εκ πρώτης όψεως το μπλογκ σου! Καλώς σε βρήκα!

      Διαγραφή
  11. πρόληψη και χαμόγελο! όλα να είναι πάντα καλά σου εύχομαι! μακάρι να μην έχεις ποτε ποτε ξανά πρόβλημα και μακάρι από τη δική σου εξομολόγηση να μάθουν κι'αλλες κοπέλες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ Ντέπη μου!!! Έμμεσα ήμουν και τυχερή αλλά ναι μακάρι να ξυπνήσουμε οι γυναίκες γιατί δυστυχώς ζούμε λίγο στον κόσμο μας ακόμη... σνιφ σνιφ!!!

      Να'σαι πάντα καλά κ εσύ!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...